Leveringsvoorwaarden

Bekijk hier onze leveringsvoorwaarden

Algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden van Gestel Inspectie en Advies B.V.

Bourgognelaan 1 5627 KP Eindhoven | T: +31(0)6 29 19 88 79 | www.vangestelinspecties.nl | info@vangestelinspecties.nl

ING bank | IBAN: NL82 INGB 0008033345 | KvK 88419568 | BTW NL864617239B01

1. Algemeen

1.1. Al onze aanbiedingen, leveranties en werkzaamheden geschieden op onze hieronder vermelde condities. Door aanvaarding van onze aanbiedingen of leverantie of door het geven van een opdracht aan ons aanvaardt de contractspartij (hierna te noemen ‘de koper’) onze condities met gelijktijdige buitenwerkstelling van de kopers eigen condities, tenzij deze uitdrukkelijk door ons zijn aanvaard.

1.2. Afwijkingen van deze condities kunnen slechts uitdrukkelijk schriftelijk worden overeengekomen.

1.3. Onze aanbiedingen en offertes zijn slechts bindend indien en voorzover ze schriftelijk door ons zijn bevestigd. Hetzelfde geldt voor de aanvaarding van opdrachten. Onze aanbiedingen en offertes vervallen automatisch na verloop van 60 dagen na hun dagtekening, tenzij anders vermeld, en kunnen te eniger tijd voordat ze zijn geaccepteerd door ons zijn ingetrokken. De omvang van onze verplichtingen wordt bepaald door onze orderbevestiging.

1.4. Details en afmetingen weergegeven in tekeningen, berekeningen, alsmede situatieschetsen en gelijksoortige documenten, ingesloten bij een aanbieding of offerte, dan wel vervat in een catalogus, prijslijst of advertentie, alsmede gewichten, afmetingen, elektriciteit, vermogen en alle andere bijzonderheden vermeld zijn slechts bij benadering juist. Wij zijn gerechtigd hiervan af te wijken zonder enige aansprakelijkheid onzerzijds.

1.5. De kostenbegroting, tekeningen en andere bij aanbiedingen of leveranties behorende bescheiden blijven ons eigendom en mogen niet aan derden ter inzage worden verstrekt. De tekeningen en andere bescheiden die bij de aanbiedingen behoren dienen op ons verzoek te worden teruggegeven en indien de opdracht niet aan ons wordt verstrekt terstond aan ons te worden geretourneerd.

1.6. Onze diensten voeren wij uit volgens de erkende regels der techniek. Een inspectie is altijd een momentopname, kan een indicatie geven van te verwachten problemen en geeft geen garantie dat er in de periode volgend op de inspectie geen problemen kunnen ontstaan. Een garantie tot het vinden van lekkages e.d. kan niet worden gegeven. Foutieve aanwijzingen en de gevolgen daarvan zijn voor rekening van de opdrachtgever.

2. Prijzen

2.1. De prijzen zijn gebaseerd op de kosten op het moment van de aanbieding en gaan uit van een ononderbroken uitvoering van de werkzaamheden ter plaatse. Indien niet uitdrukkelijk in onze aanbieding opgenomen is geen rekening gehouden met wachttijden, onderbrekingen en dergelijke. Alle belastingen, heffingen, importheffingen, kosten van transport, verzekeringspremies, etc., waar, wanneer, en om welke reden dan ook door ons verschuldigd, komen voor de rekening van de koper, tenzij wij van tevoren schriftelijk hebben verklaard ze voor eigen rekening te nemen.

2.2. Voor het geval de kostprijs der diensten na onze orderbevestiging door welke oorzaak dan ook mocht stijgen, behouden wij ons het recht voor de kostprijsverhoging aan de koper door te berekenen.

2.3. De prijzen zijn gebaseerd op uitvoering onder veilige omstandigheden en gedurende normale werktijden van maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 16.30 uur. Werkzaamheden buiten deze werktijden zullen in overleg met de opdrachtgever worden verrekend tenzij uitdrukkelijk anders in onze offerte is vermeld.

2.4. Wijzigingen in de omvang, de aard en de doorlooptijd van de werkzaamheden worden op basis van een schriftelijke overeenkomst overeengekomen. Indien dit leidt tot meer- respectievelijk minderwerk zal verrekening hiervan, overeenkomstig de stand van de werkzaamheden, plaatsvinden. Afhankelijk van de omvang van het minderwerk kan een eventuele winstderving in rekening worden gebracht.

3. Aanbod en afsluiting van contracten

3.1. Onze aanbiedingen zijn vrijblijvend en onverbindend, tenzij uit het aanbod anders blijkt. Het aanbod is gebaseerd op de toestand ter plaatse en ten tijde van de bezichtiging.

3.2. Contracten worden geacht te zijn afgesloten indien beide partijen zich daartoe schriftelijk en rechtsgeldig hebben verbonden. Wij zijn eerst gebonden, nadat wij een opdracht schriftelijk hebben aanvaard. Van de zijde van de opdrachtgever is het voldoende indien hij een rechtsgeldige handtekening zet onder een nog geldig aanbod.

3.3. Elke offerte is gebaseerd op de huidige prijzen, standaardloon en daarmee verbandhoudende sociale lasten en geldende wetten.

3.4. Door ondertekening van een opdrachtformulier of een offerte verklaart opdrachtgever akkoord te gaan met de inhoud van deze algemene voorwaarden. Tevens verklaart opdrachtgever deze algemene voorwaarden al in het offertestadium te hebben ontvangen.

3.5. Opdrachtgever is verplicht om ons op zijn kosten te vrijwaren tegen verlies, beschadiging of diefstal van machines of apparatuur middels een door hem afgesloten verzekering, die wij ter uitvoering van de opdracht hebben geplaatst. Ingeval van verlies, beschadiging of diefstal is hij jegens ons schadeplichtig en hebben wij het recht om zonder nadere ingebrekestelling een vordering wegens bijvoorbeeld reparatie of vervanging bij hem in te dienen en betaald te krijgen. Opdrachtgever is verplicht om op ons verzoek via zijn verzekering te laten meedelen dat hij tegen bovengenoemde schadeoorzaken verzekerd is.

4. Betaling

4.1. Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, geschiedt betaling binnen 14 dagen na de datum der factuur in Nederlandscourant, vrij van koste onzerzijds. Bij bedragen hoger dan € 3.000,- brengen wij 50% van de totaalsom direct na het ontvangen van een schriftelijke opdracht in rekening en 50% bij oplevering opdracht/ aanleveren rapportage. Van deze verdeling kan worden afgeweken bijvoorbeeld door een project in delen op te leveren, deze afwijking zal ten alle tijde in onze aanbieding worden vermeld.

4.2. Wanneer de betaling niet uiterlijk op de overeengekomen vervaldag(en) plaatsvindt, doet deze wanbetaling al hetgeen de koper uit andere hoofden aan ons verschuldigd is ineens zonder enige ingebrekestelling of aanmaning opeisbaar worden.

4.3. Vanaf de dag waarop een betaling had moeten geschieden is de koper over het achterstallige bedrag rente ad 3 punten boven de geldende basis rente van de Nederlandse Bank N.V. verschuldigd.

4.4. De koper heeft geen recht op reductie of op compensatie met enige vordering. Beweerde wanprestatie onzerzijds geeft de koper nimmer het recht de koopprijs geheel of gedeeltelijk in te houden.

4.5. Bij enige achterstallige betaling hebben wij het recht niet te leveren of al het werk te stoppen totdat de betaling volledig is geschied.

5. Levering

5.1. Overeengekomen leveringstermijn beginnen te lopen op de dag dat beide navolgende gebeurtenissen hebben plaatsgevonden: schriftelijke bevestiging door ons van de order, en ontvangst door ons van alle gegevens, documenten en voorwerpen die wij nodig hebben voor het uitvoeren van de opdracht.

5.2. Iedere vertraging aan de zijde van de koper bij het nakomen van enige verplichting jegens ons schort de leveringstermijn op.

5.3. Wij doen ons uiterste best overeengekomen leveringstermijn niet te overschrijden, doch indien dit mocht geschieden zijn wij nimmer gehouden enige schade te vergoeden of boete te betalen en is de koper nimmer gerechtigd ontbinding der overeenkomst te vorderen.

5.4. Bij het niet nakomen van de afspraken als vermeld in onze orderbevestiging c.q. aanbieding en het daarvoor voor niets verschijnen op het werk van een medewerker van v. Gestel Inspectie en Advies, geeft ons het recht u de gemaakte kosten, als zijnde reiskosten c.q. dagdeel in rekening te brengen.

5.5. Medewerkers van v. Gestel Inspectie en Advies B.V. zijn uit hoofde van hun functie binnen v. Gestel Inspectie en Advies B.V. niet gemachtigd kasten en/of andere elektrische installaties te openen en/of eventuele schakelhandelingen te verrichten, tenzij nadrukkelijk anders overeengekomen. Deze schakelhandelingen vinden altijd plaats onder verantwoordelijkheid en voor risico van de opdrachtgever.

5.6. Indien buiten ons toedoen de inspectie komt te vervallen c.q. wordt verplaatst naar een andere datum en wij niet 24 uur voor deze inspectiedatum hierover schriftelijk zijn geïnformeerd, beschouwen wij deze inspectie als zijnde uitgevoerd en zal deze meting u derhalve tegen het dan geldende tarief in rekening worden gebracht.

6. Eigendomsvoorbehoud

6.1. Zolang de koper enige verplichting jegens ons, uit welke hoofde ook, niet geheel is nagekomen blijven wij eigenaar van de diensten ongeacht of deze al dan niet bewerkt, verwerkt of met andere zaken verbonden zijn.

6.2. v. Gestel Inspectie en Advies brengt van de geconstateerde zaken verslag uit naar de opdrachtgever. Alle gegevens die zijn vergaard gedurende de meting(en) worden strikt vertrouwelijk behandeld en zullen nooit of te nimmer ter inzage worden gegeven en/of verstrekt aan derden. De gegevens worden gedurende vijf jaar gearchiveerd.

6.3. Modellen, technieken, methodieken, instrumenten, software, materialen en rapporten, die zijn gebruikt voor de uitvoering van de opdracht en in het advies of onderzoeksresultaat zijn opgenomen, zijn en blijven ons eigendom. Openbaarmaking en gebruik kunnen derhalve alleen geschieden na onze uitdrukkelijke schriftelijke toestemming. De opdrachtgever heeft uiteraard het recht stukken te vermenigvuldigen voor het gebruik in zijn eigen organisatie, voorzover passend binnen het doel van de opdracht. Over deze vermenigvuldiging zullen geen auteursrechten worden berekend. De opdrachtgever vrijwaart ons van auteursrechten en copyrights voor zover deze al dan niet rusten op de door haar binnen de opdracht aan ons ter beschikking gestelde materialen, gegevens en rapporten. Wij zijn verplicht tot geheimhouding van alle informatie en gegevens van de opdrachtgever, verkregen tijdens de uitvoering van de werkzaamheden. De opdrachtgever zal, zonder instemming onzerzijds, aan derden geen mededeling doen over onze aanpak, werkwijze, tarieven e.d. dan wel onze rapportage ter beschikking stellen.

7. Verplichtingen van opdrachtgever

7.1. Opdrachtgever stelt vooraf vast dat ons personeel gedurende de overeengekomen werktijden de vrije en veilige toegang heeft tot de werkplek.

7.2. Opdrachtgever is aansprakelijk voor alle schade, hoe dan ook genaamd en hoe dan ook veroorzaakt aan het gehuurde of ter beschikking gestelde ongeacht toedracht of ontstaan, ongeacht of deze het gevolg is van schuld van de opdrachtgever of derden, of wel van overmacht. Opdrachtgever is verplicht om alle schade, inclusief bedrijfsschade, te vergoeden. Transport en montage van het gehuurde valt buiten de huurprijs en geschiedt voor rekening van de huurder tegen de door verhuurder gehanteerde tarieven of op basis van nacalculatie.

7.3. Opdrachtgever is verplicht om alle benodigde vergunningen aan te vragen.

7.4. Opdrachtgever is verplicht om ons tijdig over de in zijn bedrijf geldende veiligheidsvoorschriften, arbo-voorschriften en milieuvoorschriften in te lichten.

7.5. Opdrachtgever is verplicht om ons over specifieke branchevoorschriften betreffende veiligheidseisen zoals technische eisen m.b.t. de te repareren apparatuur of mechanica tijdig vooraf in te lichten en ons personeel hieromtrent uitdrukkelijk in te lichten.

7.6. Indien het een afgesloten (huur-)overeenkomst betreft en opdrachtgever in gebreke blijft m.b.t. de overeengekomen (huur-)voorwaarden, hebben wij het recht om de overeenkomst zonder nadere sommatie of ingebrekestelling en zonder rechtelijke tussenkomst de overeenkomst te ontbinden en het gehuurde of ter beschikking gestelde onverwijld weer tot ons te nemen, onverminderd het recht om vergoeding van kosten, schade en interesten te vorderen.

8. Garantie

8.1. Meettechnische werkzaamheden zijn uitgesloten van garantie. Het betreft uitsluitend een inspanningsverbintenis en geen resultaatverbintenis.

9. Aansprakelijkheid

9.1. Indien Opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld.

9.2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Opdrachtnemer is uitgegaan van door of namens de Wederpartij verstrekte onjuiste en / of onvolledige gegevens.

9.3. Indien Opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer beperkt tot maximaal drie maal de factuurwaarde van de order, althans tot dat gedeelte van de order waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft, zulks met een maximum van € 500.000. Indien de opdracht langer dan een halfjaar doorloopt, wordt de hiervoor bedoelde aansprakelijkheid beperkt tot een bedrag gelijk aan het totaalbedrag dat het bureau in het kader van de opdracht in de laatste twee maanden vóór het ontstaan van de schade van opdrachtgever heeft ontvangen.

9.4. Opdrachtnemer is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade.

9.5. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden, de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Opdrachtnemer aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zoveel deze aan Opdrachtnemer toegerekend kunnen worden en redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de Wederpartij aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.

9.6. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

9.7. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer tegen alle aanspraken van derden, en zal Opdrachtnemer de kosten vergoeden die zij maakt of zal maken in verband met het verweer tegen dergelijke aanspraken van derden, die verband houden met dan wel voortvloeien uit door Opdrachtnemer verrichte werkzaamheden uit hoofde van de overeenkomst(en) met Opdrachtgever.

9.8. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren jegens Opdrachtnemer en de door Opdrachtnemer bij de uitvoering van een overeenkomst betrokken hulppersonen, zes maanden.

9.9. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Opdrachtnemer of zijn leidinggevende ondergeschikten.

10. Slotbepalingen

10.1. Het Nederlandse recht is van toepassing en het gerecht in 's-Hertogenbosch is bevoegd voor alle geschillen.

10.2. Indien opdrachtgever na afsluiting van het contract verhuist en hij zijn gewijzigde woonplaats niet aan ons schriftelijk mededeelt dan wel als opdrachtgever onvindbaar is, dan geldt de zetel van ons bedrijf als woonplaats en correspondentieadres van opdrachtgever.

10.3. Indien een gedeelte van deze algemene voorwaarden niet van toepassing is op de grond van de wet of een rechterlijke uitspraak, dan blijven de overige voorwaarden onverkort van toepassing. Voor de niet van toepassing zijn de bepalingen moet er een bepaling worden gezocht die juridisch het meest nauw aansluit bij de gewraakte bepaling.

Locatie

Bourgognelaan 1,
5627 KP Eindhoven
KVK:
88419568
BTW:
NL864617239B01

Contact

+31(0)6 - 29 19 88 79
info@vangestelinspecties.nl

Media

© 2024, van Gestel Inspectie en Advies, All rights reserved.